La Producción del Desierto. Las imágenes de la Campaña del Ejército Argentino contra los indios, 1879. The production of the desert. The images of the Argentine Army’s Campaign against the indians, 1879. 1-28 pp. Héctor Alimonda & Juan Ferguson.
Fragmentos Atacameños. La cultura atacameña bajo la mirada del fotógrafo de los años 30 y de la cámara del etnógrafo actual. Atacameños fragments. Atacameña culture under the gaze of the photographer of the thirties and of the camera of the current ethnographer. 29-42 pp. Emilia Astorga Roine.
Realidades Confusas: del Documental Directo al Reality Show. Confusing realities: from the documentary straight to the reality show. 43-50 pp. Francisco Gallardo Ibáñez.
DisneyWar O la articulación entre política externa y cinematografía estadounidense (El caso palestino). Disneywar or the articulation between foreign policy and american cinematography (the palestinian case). 51-65 pp Ana Clara Jaluf.
Mirándose en TV: Percepción de una Comunidad Mapuche sobre la Representación Audiovisual. Watching oneself on tv: perception of a mapuche community on audiovisual representation. 65-85 pp Samuel Linker.
La Representación del Indio en la Cartografía de América. The representation of the indian in the cartography of America. 86-105 pp Margarita Lira M.
Apuntes sobre la marginalidad y la apatía -los jóvenes en el cine argentino de los 90-. Notes on marginality and apathy -young people in argentinean cinema in the 1990s. 103-117 pp. Sebastián Meschengieser & Federico Lisica.
Representación de las guerrillas en la fotografía de prensa: de las guerrillas liberales a las guerrillas comunistas. Representation of the guerrillas in the press photograph: from the liberal guerrillas to the communist guerrillas. 118-137 pp. Lorna Ramírez.
Otro Album de Familia: Retratos de Migrantes. Another family album: portraits of migrants. 138-156 pp. Yara Schreiber Dines.